1 Nisan 2011 Cuma

YASUNO MASATOSHI SHIHAN SEMİNERİNE BİR BİLET LÜTFEN...

Eveeeeet sevgili arkadaşlar, Aikido ile ilgili birşeyler yazmayalı epey olmuş. Bu seferki faaliyetimiz Honbu Dojo, 7. dan Yasuno Masatoshi Shihan'ın semineri.

Bu seferki seminer maceramda Fransızca ve yol bulmak gibi sıkıntılar yaşamadım. Seminer Brüksel'de olduğu için kutsal navigasyon cihazına adresi girince, seminer yerinin kapısına vardık. İçeri girdiğimde kayıt için uzunca bir sıranın beni beklediğini gördüm. Sıraya girdim, seminer ücretini ödedim ve hızla soyunma odasına gidip üzerimi değiştirdim. Koşarak mindere çıktım zira seminer başlamak üzereydi.

Seminerin ne kadar kalabalık olduğunu şöyle tanımlamak istiyorum; selam verdiğimizde önümüzde oturanın kaba etlerine burnumuzu hafifçe değdirecek kadar yakındık. Selamlamadan sonra ısınma hareketlerine başladık. Isınma süresince, ağzıma yanımdakinin eli mi, önümdekinin ayağı mı girecek diye kendi kendime bahis oynamaya bile başlamıştım. 

Seminer yaklaşık 2 saat kadar sürdü. Bu süreçte bir sürü farklı dojodan, bir sürü farklı milletten insanla çalışma fırsatı yakaladım. Bu seminerde her çekik gözlüyü Japon sanan ben, Çinlinin tekine Japon muamelesi yapınca, bi de üzerine birlikte çalışıcaz diye tutturunca kız biraz bozuldu, ama bana ne tabi, tınnnn! Bir çok seminere katıldım, ama hiçbirinde teknik çalışan insanların göz göze geldiklerinde birbirlerine göz kırptıklarını görmemiştim. (Bu arada birbirini tanımayan insanlardan bahsediyorum)  :))) Bir çeşit ''hoşgeldin'' olabilir.

Teknikler için yorum yapmak istemiyorum, her hocanın kendine özgü bir tarzı olduğunu her zaman söylerim. Ama şunu farkettim seminerde, hocamı ve tekniklerini özlemişim.

Seminer boyunca kenarda beni bekleyen Seçkin de boş durmamış etraftaki insanlarla iletişmiş. Bunlardan bir tanesi yine 6. dan bir hoca. ''Ki Aikido'' çalışıyormuş. Koichi Tohei ekolünden geliyor yani kendisi. Koichi Tohei ismini duyduğum zaman aklıma hep ''birisi'' gelir. Tırnak içinde yazmamdan anladığınız ya da anlamadığınız üzere kendisini hiç sevmem. Adını burada zikretmek istemiyorum kendisinin. Bu şahıs Koichi Tohei'nin ki enerjisini kullanarak Aikido yapmasını ilk zamanlar hayranlıkla karşılarken, Tohei Sensei'nin kanserden öldüğünü öğrenince, ''o zaman ki falan kullanmıyormuş, bak kanserden ölmüş, ki kullansa kendini iyileştirirdi'' diye gerizekalı ötesi yorumuyla beni hayretlere garketmişti. Bir de bunun üzerine güvercinlerin ne kadar aptal olduğu, hemen havalansa ezilmeyecekleri (helikopter gibi havalanmalarından bahsediyor kendisi) yorumunu yapınca tamam dedim, bunun kafa tamam olmuş. Aman kendisi minderlerimizden eksik olmasın ki beni güldürmeye devam edebilsin. Neyse efenim nerede kalmıştık, hah! Ki Aikido diyorduk. Tanıştığımız bu hocanın da adresini aldım, bir ara onu da ziyaret etmek isterim, gerçi kendisi prostat ameliyatı olacakmış. Herhalde ben dönmeden iyileşmiş olur. Allah'tan kendisine acil şifalar dilerim pek bi güler yüzlü idi kendisi. Bu hocada başka bir hoca ile tanıştırdı, o da 6. danmış. Gördüğünüz üzere arkadaşlar burası 6. dan kaynıyor, elinizi sallasanız 6. dana çarpıyorsunuz. Ama tabi hangisi ile çalışmak iyi orası bilinmez.

Haftaya başka bir seminer maceram olacak bir aksilik olmazsa. Bakalım o nasıl geçecek. Hoca ile ilgili çok övgü dolu sözler işittim.

Hoşça kalın cicilerim!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder