20 Nisan 2011 Çarşamba

DANIEL TOUTAIN SEMİNERİ

Sevgili Aikido severler, burada katıldığım başka bir seminerden söz etmek istiyorum. Gerçi ben bu seminere Aysevil'le buluştuğum zaman gitmiştim. Benim yazıya dökmem biraz zaman alıyor. 


Daniel Sensei ile ilgili bilgiyi internetten bulabilirsiniz biliyorum ama ben yine de kısaca bahsetmek istiyorum.

1968 yılında Aikido çalışmaya başlamış ve 1978'e kadar Masamichi Noro Sensei ile, daha sonra Nobuyoshi Tamura Sensei ile çalışmış. Ve en son aradığını Morihiro Saito Sensei'de bulmuş ve onun yanında kalmış, uzun yıllar uchi deshiliğini yapmış. Yani kendisi Iwama Ryu çalışıyor. Aslında bize çok uzak değil. Biz de Ken - Jo antrenmanı yapıyoruz, 31 kata (ki bu katayı öğrenmeyi sayılarla daha  kolay hale getiren Saito Sensei'dir) ve bukiwaza çalışıyoruz. Mart 2002'de Morihiro Saito Sensei tarafından kendisine 6.danı verilmiş. Fransa'da yaşıyor, bir çok ülkeye seminerlere gidiyor.


Seminere gitmeden önce kaygılarım vardı. Ben Aikikai'yi çalışıyorum acaba nasıl olacak diye. Fakat Daniel Sensei o kadar alçak gönüllü bir insanki hemen o kaygılardan kurtuluyorsunuz. Öncelikle, bütün seminer boyunca bana tercümanlık yapması için bir öğrencisini yönlendirdi, çalışma boyunca da desteğini ve açıklamalarını eksik etmedi. Patrice'e tercümeleri için buradan bir kere daha teşekkür etmek istiyorum. Aralarda dinlediğim Saito Sensei anıları ise daha da keyif kattı seminere.

Buraya geldiğimden beri katıldığım en güzel seminerdi diyebilirim. Kendimi rahat hissetiğim, katılmaktan mutlu olduğum bir seminer. 31 kata çalışırken kendimi Ankara'daki Dojo'mda hissettim. Ya da taijutsu çalışırken yokomen uchi kotegaeshi de hocamın dersinde gibi hissettim kendimi. 

İşte böyle arkadaşlar. Biliyorum kısa oldu. Ama anlatılmaz yaşanır diyorum.
Ayrıca bu semineri bana haber veren Robert'e de teşekkür etmek isterim. 

Ja matane!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder