29 Mayıs 2011 Pazar

SABAH SABAH BRUKSEL!

Geçenlerde bir sabah Konsolosluğa gitmem gerekti. Konsolosluğumuz nerede, tabiki Brüksel'de. Herhangi bir işlem yapacaksanız sabah 9'dan öğlen 12.30'a kadar çalışıyorlar. Bu kadar az çalışma saatiyle iş biter mi  diye düşündürmedi değil hani. Günün kalanında da soruları cevaplıyorlarmış.

Kendi kendime plan yaptım, yol bir saat sürüyor, yeterince erken çıkarsam trafik olmaz, ha birde park yeri bulmaya çalışıcam tabi. Sabah 7.30'da çıktım yola, Brüksel'e varmama az bir süre kala trafik sıkışmaya başladı. Daha önce duymuştum, Brüksel'de trafik korkunç oluyor diye. Ama tabi daha önce haftaiçi işim olmadığı için canlandıramadım aklımda. Ama zaten gerek kalmadı canlandırmaya, canlı canlı yaşayarak öğrendim ben o trafiği. Allah'ım bilgisayar oyunu gibiydi. Konsolosluğa ulaştığımda epey bir level atlamıştım. Tabi parketmek ayrı bir olay oldu. Park yeri bulmaya çalışırken konsolosluktan biraz uzaklaştım, ama park yeri buldum. Keyifle parkettim, camıma tıklayan bir bayan tatlı tatlı birşeyler anlatıyordu ama ben yine anlamıyordu. Hala Fransızcayı anlayabilmek adına umudum ve burada geçireceğim 6 ayım var. Sonra anladımki arabasına çok yakın parketmişim ve çıkamayacağını anlatmaya çalışıyor. Burada biraz ferah parkediyorlar, biraz sıkaşalım bi araba daha parkeder belki gibi düşünce hiç yok. Neyse, ben de kadıncağızın içini ferahlattım, o işine mutlu gitti ben de konsolosluğuma.

Konsolosluğumuza ulaştığımda saat 08.50 idi. Daha açılmamıştır ama ben yinede kapıyı çalayım dedim. Biri diafondan "kapı açık" dedi. Ne güzel dedim içimden, çabuk sıra gelir. İçeri bir girdimki sıra almış başını gitmiş. Neyse ben de bir sıra aldım ve beklemeye başladım. Beklerken Konsolosluğumuzun müşteri profilini biraz seyrettim ve günün kalanında neden soru cevapladıklarını, daha da önemlisi buna neden yarım gün ayırdıklarını anladım. Bakınca anlaşılıyor.

Sıra bana geldi, yapacağım işlem için görevliye gittim ve işlemim hemen bitiverdi. Neden sıra bana gelene kadar insanların işlemleri uzun sürerde, benim işlemim hemen biter? Murphy hep benimle mi geziyor? Yapacağım işi bitirdikten sonra mutlu mutlu konsolosluktan ayrıldım.

Tekrar trafiğime geri döndüm. Brüksel'den çıkabilmek, Brüksel'den çıktığımda eve gitmekle aynı süreyi aldı. Tren teknolojisini kullanmak gerekir diye düşünüyorum artık.

Amaan aman Brüksel'den uzak durun, haftasonu hariç :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder