7 Mayıs 2011 Cumartesi

CANOLA TARLALARI

Her yerde gördüğüm sarı çiçek tarlalarına geçen haftaya kadar anlam verememiştim. Neden bu sarı çi,çek bu kadar önemli diye düşünüp duruyordum. Hatta hatırladığım kadarıyla Ayşenur'la bu çiçekler için parfüm için kullanıldıkları yorumunu yapmıştık uçurtma festivaline giderken.











Fransa, Almanya ve Belçika (Fransa ve Almanya kadar değil) bu tarlalarla dolu. Arkadaşlarla konuşurken öğrendimki bu sarı çiçek tarlaları aslında kanola tarlalarıymış. Kanola ne? Kolza bitkisinin genetiğinin değiştirilmesi elde edilmiş bir bitki türü. Biodizel ve kanola yağı yapımında kullanılıyor.
Artık merak etmiyorum.

6 yorum:

  1. canola hepimize can ola :P
    ne zamandır kendimi tutuyodum :D

    YanıtlaSil
  2. Yorumunu okuyunca bir kez daha anladım ki bazı şeyleri içimizde yaşamalıyız.. :D

    YanıtlaSil
  3. hadi amaa!! özgür bırak kendini :) yapabilirsin biliyorum :D

    YanıtlaSil
  4. Evet bencede kendini özgür bırak, sonra gaz sıkışması gibi sıkıntı yaratıyo insanda, olmadık yerde çıkıveriyor :p :)

    YanıtlaSil
  5. Ama ben de ancak bu kadar tutabildim kendimi :P

    E bide yogun kayin aile yasantimdan dolayi, su siralar pek ilgilenemiyorum blogla :)

    YanıtlaSil