2 Mart 2011 Çarşamba

BELÇİKA'DA AİKİDO

Güzel insanlar daha farklı bir başlık kullanmak isterdim ama bulamadım. Ancak bu kadar yaratıcı olabiliyormuşum:)))


Şimdi diyeceksiniz ki, 'Aikido evrenseldi hani, Belçika'da farklı mı?'. Hayır, aslında farklı değil ama bizler farklıyız. Buraya geldikten iki hafta sonra hareketsizlikten darallar gelmeye başlayınca, hızla Aikido çalışan bir grup bulup (ki aslında daha önce Yasemin tarafından bulunmuş olan grup, Mösyö Bruno Zanotti) kayıt olup ilk derse girdim. Kayıt sırasında doldurulan formda sağlık sigortası isteyip istemediğiniz soruluyor. İstemekte fayda var. Antrenman sırasında size ya da partnerinize birşey olursa ve olan şey tedavi gerektirirse, bu sigortayı kullanabiliyorsunuz. Tamamını karşılayamasa bile bir kısmı karşılanıyor. İyi birşey çünkü burada sağlık hizmetleri oldukça pahalı. Bu sigortanın bedeli yıllık yalnızca 35€. Bu sigorta olayını ilk duyduğumda acaba ne oluyorda sigorta yaptırıyoruz diye düşünşedim değil. 3 aylık periyotlarla kayıt yenileme yapılıyor ve ilk kayıt sırasında Belçika Aikido Federasyonu'na da kayıdınız yapılıyor. Yaklaşık 1,5 ay sonra federasyon nihayet kimlik kartım geldi.


Antrenman yaptığım grup Aikikai stilinde çalışıyorlar. Gruptakiler gayet güleryüzlü ve yardımsever insanlar. İlk ders benim için biraz acılı geçti. Dersin açılışından sonra ısınma hareketlerini beklerken bir anda kendimi teknik yaparken buldum - ki bu sırada eklemlerimden çıkan seslerle beste yapabilir durumdaydım.


Aikido kişiye özel bir spor diye hep bahsederim. Yeni bir hoca ile çalışmak Aikidoyu yeniden keşfetmeye başlamak gibi geliyor bana. Her hocanın kendine göre bir yorumu var, uyum sağlamaya çalışmak en doğru yol bana göre. Zaten Aikido uyum yolu değil mi?


Birlikte çalıştığım insanlar, Zanotti Sensei ve yapılan etkinliklerle ilgili olarak zaman zaman yazacağım. Sanmayınki Aikido ile ilgili yazı bitti :D Bitmeeez!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder