21 Mart 2011 Pazartesi

TOURNAI BİRA FESTİVALİ (TOURNAI BEER FESTIVAL)

Eveeeet güzel insanlar, yeni bir festival ve yeni biralarla tekrar birlikteyiz. Bira çeşitleri ''biralar2'' olarak başka bir başlıkta olacak. Ben yalnızca festivali anlatmak istiyorum. Festivalin olduğu şehre giderken genelde plan yapıp gideriz, gezilebilecek yerlerin de bir listesini çıkartırız. Ancak bu sefer biraz farklı oldu, listeyi yaptık ama Seçkin'in işlerinden dolayı geç çıktık yola. Tournai'de de tabiki görülesi yerler var, ben ''vivarium''u görmeyi çok istiyordum ama zaman sıkıntısı olduğu için bir sonraki geziye kaldı.

19 Mart saat 2'de başlayan bu festival akşam geç saate kadar devam edip, 20 Mart saat 11'den de öğleden sonraya kadar devam edecekmiş. 

Bu gittiğim daha öncekine göre bana biraz zayıf gözüktü. Öncelikle ilk kez düzenlendiği için olabilir, bu yöredeki insanların ilgisizliği olabilir, bira çeşidinin azlığı olabilir ( ki 100 küsür bira çeşidi vardı, bence az dememek lazım) veya hediyelik eşyanın azlığı olabilir. Zira kafamda garip bir şapka ile çıkaçadım bu sefer. Aslında karşılaştırma yapmak yanlış olur, çünkü Zythos Bira Festivali (ya da Sint Niklaas B.F.) bu ülkenin en büyük bira festivali, yapış yapış insan vardı içeride. Hatta her sene çocuk köşesi açılıyormuş bu sene açılmamış. Tournai ise oldukça sakindi, en azından bizim orada bulunduğumuz süre içerisinde. Değişik bir stand vardı bu festivalde, arpa - buğday standı. Hangi bira neden yapılır, nasıl yapılır. Eğer merak edip giderseniz bu standa çok tatlı bir teyze size üşenmeden bunları anlatıyordu. Allah uzun ömür versin teyzeye inşallah bir dahaki festivalde de anlatır.

Giriş ücretsiz, yine önceki festivalde olduğu gibi bardak alıyorsunuz 3€, sonra da bira kuponlarınızı alıyorsunuz -ki 3 bira 5€-. Veee biraları tatmaya başlıyorsunuz. Bira olurda tuvalet olmaz mı, tabiki o da 30 cent. :) Biranızı alıp, kapının önüne çıkıp Grand Place'da gezinen insanlara bakıp, güneşlenebilirsiniz de ( o gün hava güneşliydi). Kimse size niye girdin, niye çıktın, çıktın artık giremezsin demiyor.

Yani uzun lafın kısası güzel festivaller bunlar. 

Bu arada blogun adı ''bira ve çikolata'', ancak ben çikolataya dair herhangi birşey yazmadığımı farkettim. Ama merak etmeyin bu haftasonuda ''çikolata festivali'' varmış.
Dört gözle bekliyorum bu festivali :D




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder