3 Mart 2011 Perşembe

BROCANTE KÜLTÜRÜ

Genel olarak Avrupada nasıl bilmiyorum ama burada 'bit pazarı' kültürü inanılmaz gelişmiş. Brocantelarda aradığınız herşeyi bulabilirsiniz. Düzenli olarak kurulan pazarlardan ayrı olarak tarihleri belirlenmiş olanlar da var. Mesela her pazar Waterloo'da sabah 7de başlayıp öğlen biten bir pazar var. Yeni, eski, hatta antika eşyalarla dolu bu pazarı gezerken zaman nasıl geçiyor anlamıyorsunuz.

Hava biraz daha ısındığında sanırım ben bu pazardan çıkamayacağım. Pazarın bitmesine yakın fiyatlar bazı eşyalarda daha da komik hale gelebiliyor. Ama sanırım antika eşyalar için aynı şey sözkonusu değil. 1828'de Constantinapolis'ten Belçika'ya yollanmış, üzerinde Mısır Çarşısı olduğunu düşündüğüm fotoğraf olan bir kartpostal buldum. Çok güzeldi ya da evden uzakta olduğum için bana çok güzel gözüktü bilmiyorum. Satan bayan kart için 20€ isteyince ve 1 cent bile düşmeyince fiyattan sanırım o kadar da güzel gözükmedi :) Böylelikle ilk brocante deneyimimden elim boş döndüm. 

Neyse daha önümde yeterince süre var, elbet ben de birşeyler bulurum...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder