5 Mart 2011 Cumartesi

SINT-NIKLAAS BIRA FESTIVALI (ZYTHOS BEER FESTIVAL)

İlk bira festivalime katılmış bulunuyorum, hepimiz için hayırlı olsun. Bira festivali dediysem öyle Efes, Tuborg, Carlsberg filan değil. O konuya birazdan değineceğim. Önce biraz Sint-Niklaas'tan bahsetmek istiyorum. 


Klasik bir Avrupa şehri, Belçika'nın Flaman bölgesinde. Şehir meydanı (Grand Place) tabiki yine çok güzeldi. Ama daha da güzel olan tarafı, meydanın altı tamamen otopark olarak yapılmış. Araba ile gelecek olursanız doğruca meydana gidin derim ben. Tabi biz burayı gezerken keşfettik, keşke önceden bilseydikde park yeri için kazınmasaydık. Biz park yeri olarak kilisenin hemen yanına koyup, 'Allah'ın evi birşey olmaz nasıl olsa' dedik. Ama park fişi de koymakta fayda var deyip aramaya başladık. Biz park fişi cihazı ararken, hızmalı güzel bir polis abla da bize ceza yazmaya gidiyordu. Neyse uzatmayayım, durumu anlattık ablada tamam ben idare ederim hadi siz gezin dedi ;P


Şehirde kayda değer pek birşey yok. Aslında genç nüfus da yok sanırım, meydandaki cafelerde, dükkanlarda teyzeler ve amcalar vardı hep. Sanki ölmüşler de haberleri yokmuş gibi... Bir ara Michael Jackson'ın Thriller klibini bu şehirde çektiğini bile düşündüm, hava kararınca zombi teyzeler ve amcalar ortada dans etmeye başlayacaklarmış gibi hissettim :S 


Gelelim biralara ve festivale. Sint - Niklaas Bira Festivali diyorum ama diğer adı Zythos Beer Festival. Belçika'nın en büyük bira festivaliymiş. Biz şehre gelirken uzunca bir kuyruk vardı içeri girebilmek için. Giriş ücretsiz. Eğer festivale katılan biraların tadına bakacaksanız 3€ verip bir bardak alıyorsunuz, sonra başka bir kasaya geçip içmeyi planladığınız bira miktarı kadar jeton alıyorsunuz ki bu jetonlarda 1,20 €. Bu festivalde yalnızca Flaman yöresinin biraları vardı, yaklaşık 200 çeşit bira, dile kolay. Biralarda bizim biralar gibi değil, alkol oranı % 8,5 - 9 civarında. Mekandan çıkarken bardağınızı verip paranızı geri alabilirsiniz ya da hatıra diye eve getirebilirsiniz. Bu arada insanlar bu festivale çocuklarıyla geliyorlar ki bizim memlekette böyle birşey sözkonusu olamaz.


Bu sene içinde yapılacak olan bira festivallerinden biriydi bu.  Umarım diğerlerini de görebilirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder