13 Mart 2011 Pazar

BRUGES (BRUGGE): ICE & SNOW SCULPTURE FESTIVAL

Aslında bu yazının yeri Ocak ayı olması gerekiyordu ancak o zaman ne aklışda bu blog olayı vardı ne de evde internet. Cafelerde, Mc Donald's'larda internet aradığımız dönemdi.

Brugge, Belçika'nın en güzel şehri diyebiliriz. Flaman bölgesinde. UNESCO'nun dünya mirasları arasında. ''Kuzeyin Venedik'i'' diyebileceğimiz kadar güzel. Brugge ile ilgili daha sonra başka bir başlıkta yazmayı planlıyorum. Burada asıl konumuz Buzdan Heykeller Festivali, konuşuza geri dönelim.

Bu sergi ya da festival (siz ne demek isterseniz o olsun) 26.10.2010 ile 16.01.2011 tarihleri arasında açıktı. Sergi yeri Brugge Tren İstasyonu Meydanı'nda kuruluyor. Kuruluyor dememin sebebi bu senenin sonunda tekrar açılacak olması. Tarihleri ise 25.11.2011 - 15.01.2012 arasında.

Bu sene çeşitli ülkelerden 40 profesyonel sanatçı katılmış. Ve Türkiye'den de bir eser vardı. Eserlerin yapımında 300 ton buz kullanılmış. Buzlar, öyle bizim buzluktan çıkardığımız buzlar gibi değil. Kristal berraklığında. Doğal olarak tek parçadan oluşmuyor eserler, mümkün değil. Parçaların birleştirilmesiyle oluşturulmuş ama muhteşemler. E bu kadar buzu ve ortamı soğuk tutmak içinde 400 ton kar kullanılmış.
İçerinin sıcaklığı -6°C imiş ama bana göre -20 idi. Her bir kemiğimin zangırdadığını hatırlıyorum ama değer. İçeride ısınmanız için shotlarda votka satılıyordu. Gelirseniz ve üşürseniz aklınızda olsun. Tabiki giriş ücretli, burada osursanız para :)

Daha fazla bilgi istiyorum, bu kadarı beni kesmez diyorsanız www.icesculpture.be sayfasından doyasıya bilgi edinebilirsiniz. Ben buradayken gelirseniz de beraber gideriz :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder