25 Haziran 2011 Cumartesi

SON DERS

Yaa çok acıklı bir başlıkmış gibi görünüyor aslında ama değil.


Sonunda Fransızca kursunun Beginner seviyesini bitirdik. Dün son ders için SHAPE üssünün içindeki dil okuluna gittim son kez. Yani aslında son kez mi bilemiyorum, çünkü Eylül'de açılacak olan kurs için adımı yazdırdım. En azından yıl sonuna kadar devam ederim diye düşünüyorum. Zaten bu arkadaşların bi Christmas tatili başladımı bitmek bilmiyor, dolayısıyla pek de birşey kaçırmıyorum aslında.

Son iki derste Dil Okulu'nun yönetimiyle ilgili sıkıntılar olduğunu öğrendik Isabelle'den. En büyük sıkıntıda 25 senedir koltuğuna köklerini salmış olan yöneticisi. Yeniliklere ve gelişime kapalı olması sıkıntı yaratıyormuş. Hızlandırılmış yaz okuluna müracaat eden insanlara cevap bile verme gereği duymamış. Madem böyle bir kurs var ve buna katılmak isteyen insanlar var neden acaba nezaketen de olsa cevap vermez? Dil Okulu'na bu üssün ihtiyacı var, çünkü bir sürü yabancı aile geliyor ve birçok dil için burada kurs açılıyor. Neyse bu sıkıntılardan bahsetmek istemiyorum.


Fransızca dersine 15 kişi başladık, 4 bay - 11 bayan, en son derste yalnızca 4 kişiydik :) Daha ilk hafta baylardan üçü dersi bıraktı. İki Alman, sınıfın çoğunluğunun bayan olmasına pek tahammül edemedi. Kadının çok olduğu yerde dedikodu da çok olur diye mi düşündüler acep :) Yani aslında haksız değiller ama... Bir İtalyan ise İngilizce bilmediği için bıraktı, elimizde bir Carson kaldı. O da en kısa zamanda bırakır diye düşündük ama gayet azimli çıktı kendisi :) Sınıftaki bayanların hepsi buraya gelmeleri sebebi ile zorunluluktan ev hanımlığı (çok kibar yazdım, kendim bile şaştım) sektörüne geçmişler. Carson da aynı durumdaydı bizimle. Eşinin Belçika'ya tayini çıktığı ve kendisine kadro bulamadıkları için o da evde takılıyor. Bundan yaklaşık bir ay öncede eşini Afganistan'a yolladılar 6 aylığına. Şimdi hem çocuklara bakıyor hem de evin bütün işlerini yapıyor. Zor tabi "domestic engineer" olmak.

Geçen hafta kadromuz biraz daha kalabalıktı. Tanya ve Christina da vardı derste. Bu son hafta Pam, Carson, Çiğdem ve ben kaldık, zaten öylede kapadık kursu.

Son derste neler öğrendik;

- Isabelle keçisine doğum yaptırırken keçinin tepmesi nedeniyle eli sıkışmış. Kırık değilmiş ama morarmaya başlamış ve ağrıyormuş,

- Carson'ın erkek kardeşinin iki koyunu varmış, isimleri lunch ve dinner'mış.

- Pam'in kızı 14 yaşındaymış. Fotoğraf makinesinden fotoğrafları gösterirken 3 tane delikanlıyla olan fotoğrafı gösterip " bu çocuklar da bizim orada yaşıyorlar ve çok şükürki kızıma abi gibi davranıyorlar" :)))))) dedi

- Pam ve Carson Türkiye'ye gelmek istiyorlarmış.

Gördüğünüz gibi son ders son derece verimli geçti. Bizde bunun üzerine Fransızca öğrenmeye devam edelim dedik.


Sevgili Isabelle,

Umarız Eylül'de tekrar buluşuruz. Gerçi biz grup olarak seni yazın da taciz etmeyi planlıyoruz. Bakarsın bize evinde ders vermek istersin :))
Neyse bunları yazın detaylı konuşuruz :)

Au revoir!!!





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder