12 Haziran 2011 Pazar

GREAT BRITISH SUMMER FEST

Tamamen tesadüfen görüpte gittiğimiz bir festival. S.H.A.P.E. üssünün içinde zaman zaman böyle festivaller yapılıyor. İşki takip edelim. Geçenlerde de "Big Greek Summer Night" varmış ve söylendiğine göre çok güzel bir gece olmuş.

Kocaman bir eğlence çadırı kuran İngilizler tabiki çocukları unutmamışlardı. Ve pek tabiki yine Bouncy Castlelar ve üzerinde bir sürü çocuk vardı. Festivalin en çok iş yapan iki standı "fish and chips" ve İngiliz biralarının satıldığı standlardı. Önlerindeki kuyruk bitmek tükenmek bilmedi. Sanırım daha sonrada ikinci el kitapların satıldığı kitap standı geliyordu.

Bu tip festivallerin sanırım zorunlu eğlencesi, halat çekme yarışması. Olmazsa olmaz. Neden bir halatı çekiştirmek bu kadar eğlenceli geliyor insanlara hiç anlamıyorum. Çoluk - çocuk, abla - teyze, abi - amca, hepsi halatın ucundan tutup çekiştirdiler. Aslında yardımcı olmayı düşünmedim değil. Ama karşı tarafa haksızlık olur diye vazgeçtim. Zira daha önce kopardığım bir el freni var :)))


Festivalde benim favorim Belçika polisinin köpekleriyle yaptıkları şovların yanı sıra, emniyet kemerinin önemini anlatan, "takla atan arabada neler hissederiz"i gösteren dönen araba. Bu arabaya binmeyi çok istedim ama burada da sıra inanılmazdı. İzlemekle yetindim bende.
Belki başka bahara :)





Belçika kurdu diye bir köpeğin varlığını ilk kez Ersin'den duymuştum. Sahibine Alman kurdundan daha sadık olduğundan ve daha çok komut aldığından bahsetmişti. Gördüğüm üç Belçika kurdu bunun ne kadar doğru olduğunu gösterdi. Tabiki polis köpeği olmasından dolayı daha özel eğitim almışlardır ancak sonuçta komuta itaat önemli.

Asla sahiplerinden daha önde yürümediler. Sahipleriyle eş zamanlı döndüler, yattılar, kalktılar, atladılar, suçluyu yakaladılar, yakalamakla kalmayıp etkisiz hale getirdiler, kalabalık arasında suçluyu buldular. Yani neler başarabileceklerini güzelce gösterdiler. Ve benim köpek edinme duygularımı yine coşturdular.





















Bu güzel şovun ardından 3 aylık bir yavru ile tanıştırdılar seyirciyi, yeni eğitim almaya başlamış. Ama tabi ufaklık oynamaktan ne eğitim aldığını gösteremeden gitti.

Festivalin son gösterisini İngiliz Askeri Bandosu yaptı. Birbirinden güzel parçalar çalarak yaptıkları gösterilerini tamamladı onlarda.











İngiliz insanı yaza girmeyi böyle kutluyor demek ki gurbet elde. Gerçi daha yaza benzeyen bir hava göremedik ama sanırım içinde bulunduğumuz ayın adına böyle bir kutlama yapmış olabilirler tabi. Hava buz gibiydi, dondum. Neyseki eğlenceliydi.

C'ya

1 yorum: